05/03/2021<span style='color: #bbb'> a las 14:45</span> - L’Oficina Verda de Paiporta aconsegueix un estalvi al veïnat de 10.181 euros 05/03/2021 a las 14:45

L’Oficina Verda de Paiporta aconsegueix un estalvi al veïnat de 10.181 euros


L’atenció individualitzada ha atés des d’octubre a 55 famílies, amb una mitjana d’estalvi per vivenda de 188,84 euros. Les pròximes atencions tindran lloc el 10 de març i encara queden cites lliures

El servei d’atenció individualitzada de l’Oficina Verda de l’Ajuntament de Paiporta ha aconseguit un estalvi per al veïnat de 10.181 euros. En 55 atencions des que es va posar en marxa a l’octubre de 2020, la mitjana d’estalvi recomanat per a cada cas ha sigut de 188,84 euros de mitjana. El pròxim dia d’atenció a la ciutadania és el 10 de març, i es pot sol·licitar assistir-hi demanant cita prèvia al web municipal. Hi ha més atencions previstes fins al mes de maig.

L’Oficina Verda és un servei gratuït de la Regidoria d’Urbanisme, Medi Ambient i Sostenibilitat que té com a objectiu ajudar a la ciutadania a entendre les factures energètiques i ajustar la contractació a les necessitats reals per a estalviar diners i emissions. Les atencions individualitzades es porten a terme al Centre de Formació Ocupacional. També se celebren tallers, encara que aquests han quedat ajornats a causa de les mesures sanitàries front a la Covid-19.

Amb la col·laboració de personal tècnic especialitzat de la cooperativa AEIO Luz, la ciutadania de Paiporta pot demanar cita per a plantejar qualsevol inquietud, des de dubtes amb conceptes de les factures fins a correccions de potències, instal·lació de plaques solars fotovoltaiques o fins i tot qüestions relacionades amb subministraments energètics que no siguen d’electricitat, sinó de gas.

D’acord amb els càlculs de les primeres 55 atencions realitzades a Paiporta, l’estalvi anual en emissions de gasos si totes les correccions suggerides es porten a terme ascendeix a 11.260 quilos de CO2.

La major part de les consultes s’han resolt amb el pas de les vivendes al Preu Voluntari del Xicotet Consumidor (PVPC), la solució trobada en 27 dels 55 casos. En huit casos, s’ha suggerit baixar la potència contractada, mentre que en altres 26 subministraments s’ha recomanat la discriminació horària. S’ha proposat també donar de baixa serveis addicionals en 14 casos, el bo social en sis, mentre que altres consultes han estat relacionades amb la contractació d’energia 100% renovable.

Per al regidor d’Urbanisme, Medi Ambient i Sostenibilitat, Pep Val, els primers mesos de l’Oficina Verda són «tot un èxit», ja que s’ha aconseguit «que la ciutadania de Paiporta estalvie diners i rebaixe sensiblement les emissions de gasos d’efecte hivernacle». Val ha afegit que «és evident que el major consum energètic prové de les vivendes particulars i empreses, i aquest servei ajuda a cuidar el medi ambient i l’economia domèstica».