16/03/2023<span style='color: #bbb'> a las 13:40</span> - L’OMIC de Paiporta recupera 27.400 euros per al veïnat 16/03/2023 a las 13:40

L’OMIC de Paiporta recupera 27.400 euros per al veïnat


L’Oficina Municipal d’Informació a la persona consumidora tramita i mèdia en 240 reclamacions i consultes presentades per la ciutadania al 2022

Aquest 15 de març s’ha celebrat el Dia dels Drets de la Persona Consumidora, data que ha aprofitat l’OMIC de Paiporta per a eixir al carrer, promoure la campanya que fomenta el consum en negocis de proximitat i regalar cossiols amb llavors de julivert.

La regidora d’Economia, Ocupació i Comerç, Olga Sandrós, acompanyada d’altres membres del govern municipal, han estat presents en la taula informativa de la campanya, així com en el repartiment de les plantes, a la porta del Centre de salut de Paiporta.

A més, l’OMIC, el servei municipal sustentat per la Regidoria d’Economia, Ocupació i Comerç ha presentat el balanç de l’exercici 2022, període al llarg del qual ha arribat a recuperar 27.407,24 euros per al veïnat en 240 consultes i reclamacions en què ha intervingut, tant en mediacions com en casos de discrepància entre persona consumidora i servei prestat empreses.

Per a la regidora d’Economia, Olga Sandrós, «són xifres molt positives, ja que proporcionem a la ciutadania una defensa pública dels seus drets davant els abusos que en massa ocasions cometen les empreses, especialment, les d’alguns sectors».

L’OMIC, a més, ha ampliat les possibilitats per a que la ciutadania paiportina hi puga accedir, amb l’establiment d’un horari d’atenció també a l’edifici de l’arxiu municipal, on se situa també el Justiprop de Paiporta.

«Estem satisfetes amb aquesta decisió, ja que la nova ubicació i horari ens ha permés ampliar serveis i estar més a prop de la gent, donar més oportunitats a aquelles persones que senten que s’han vulnerat els seus drets com a consumidor o consumidora», ha conclòs Sandrós.

En el balanç de l’OMIC al 2022, els sectors que més reclamacions han ocasionat són els de telefonia i telecomunicacions (18,4%), electricitat (14,3%), bancs (8,2%) i transport (8,2%).

En referència al volum de diners recuperat de cada sector, amb les consultes i reclamacions, l’OMIC ha sigut capaç de recuperar més de 6.000 euros en casos de telefonia i comunicacions, més de 4.200 en casos d’automòbils i més de 2.600 en el sector assegurances.