16/12/2025 a las 12:57 - L’Agència de Promoció del Valencià AVIVA Paiporta reparteix milers de cartes als reis entre l’alumnat
16/12/2025 a las 12:57
L’Agència de Promoció del Valencià AVIVA Paiporta reparteix milers de cartes als reis entre l’alumnat
La iniciativa té la finalitat de promoure l’ús del valencià i la creativitat entre l’educació infantil i primària
Un total de 2.100 alumnes de totes les escoles d’educació infantil i primària de Paiporta han rebut en els últims dies el model de carta als Reis distribuït a cada centre educatiu per l’Agència de Promoció del Valencià AVIVA. Com cada any, l’Ajuntament, a través d’aquesta agència, s’ha adherit a una campanya que té com a finalitat promoure l'ús del valencià i la creativitat entre l’alumnat més jove de la localitat.
La campanya de la carta als Reis és una iniciativa promoguda per les oficines de promoció del valencià de La Pobla de Vallbona i València, que compta amb el suport d’altres 34 agències locals més, entre les quals es troba la de Paiporta, a més de la Unitat de Normalització Lingüística de la Diputació de València.
A més de comptar amb textos en valencià, la carta deixa un espai per a que les xiquetes i els xiquets expressen per escrit els seus desitjos per al dia de Reis, i també inclou uns adhesius per a que els més menuts i les més menudes, que encara tenen dificultats per a escriure i es troben en procés d’aprenentatge, també puguen participar.
La regidora d’Educació de Paiporta i responsable d’AVIVA , Olga Sandrós, ha explicat que “l’Ajuntament sempre estarà al costat i donarà suport a totes les iniciatives que s’encaminen a la promoció del valencià, especialment, entre la població més jove, ja que són el futur de la nostra societat i de la nostra llengua”.
Per a Sandrós, “l’obligació de l’Ajuntament és protegir i promoure l’ús del valencià en tots els contextos i en tot moment i, per això, ens adherim a esta campanya, com també ho fem a la de rebaixes en valencià, per a fomentar l’ús de la llengua en àmbits on li costa avançar, com és el comercial”, ha conclòs.
